Afdelingsledere

Nærmeste overordnede:

Centerchefen

Ansvars- og kompetenceområder

Afdelingslederen skal bidrage til et velfungerende center ved at omsætte værdigrundlaget og visionen for Ok-Fonden og OK-Centret Egå til praksis på centeret - samt være medansvarlig for opfyldelses af krav, jvf. driftsoverenskomst med Aarhus Kommune.

  • Har ansvaret for:
    • Personaleledelse
      • Ansættelse og indstilling til afskedigelse
      • Kompetenceudvikling af medarbejderne
      • Personalesamtaler (MUS, fraværssamtaler etc.)
    • Arbejdstidsplanlægning
    • Den daglige drift i plejeboligerne
    • Økonomi og ressourcestyring inden for den aftalte ramme
    • At beboerne modtager ydelser ud fra Aarhus Kommunes kvalitetsstandarder
  • Tager ledelse, ved at skabe rammer, vise retning, stille krav og kommunikerer dette tydeligt
  • Medvirker til kvalitetsudvikling
  • Er medvirkende til, at OK-Centret Egå fremstår som et attraktivt og veldrevet center for beboere pårørende og gæster

Personprofil

Personlige / ledelsesmæssige egenskaber

  • Går foran og fremmer motivation, trivslen og arbejdsglæde
  • Er tillidsskabende og imødekommende
  • Er visionær og inspirerende
  • Er samarbejdsorienteret og tænker tværfagligt
  • Er kreativ og ser muligheder og alternative løsninger
  • Har gode skriftlige og mundtlige kommunikationsevner
  • Tager ansvar
  • Kan prioritere arbejdsopgaverne
  • Har forståelse for, hvordan vi kan komplementere hinandens indsatser

Uddannelse

Afdelingslederen skal være i besiddelse af relevant faglig uddannelse.

Afdelingslederen skal tilegne sig relevant viden og uddannelse inden for ledelse og arbejdsmiljø.

Vi vil levere kvalitet